Піщанська селищна рада

Вінницька область, Тульчинський район

Звіт керівника ЗДО "Райдуга"

Дата: 16.06.2025 15:18
Кількість переглядів: 59

ЗВІТ КЕРІВНИКА

Людмили  Півторак

перед колективом та  громадськістю

про діяльність комунального закладу «Заклад дошкільної освіти «Райдуга» ( ясла – садок) смт Піщанка  Піщанської селищної ради »

за 2024 - 2025н.р.

 

 Закінчився  навчальний рік  і  ми традиційно підводимо підсумки роботи колективу КЗ ЗДО  «Райдуга» ( ясла – садок) смт Піщанка  Піщанської селищної ради ».

Головними завданнями звіту, як засобу інформування громадськості є:

•        забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти;

•        стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом освіти.

Даний звіт виконано з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану.

  Завершення 2024-2025 навчального року не схоже на попередні, оскільки вже більш, ніж 3 роки ми живемо в умовах повномасштабної війни, яку жорстоко розпочали російські окупанти на українській землі. Багато хто з наших вихованців вимушено покинули рідні домівки: хтось виїхав за кордон, хтось залишився в Україні. Попри всі трагічні обставини в країні, колектив нашого закладу працює, і як може,  допомагає нашим ЗСУ наближати перемогу.

Комунальний заклад «Заклад  дошкільної освіти «Райдуга» (ясла -садок) смт Піщанка Піщанської селищної ради» загального типу знаходиться за адресою: 24700 смт.Піщанка вул. Шкільна, 57  Вінницької області, тел. 2-15-32, електронна адреса: dnz.raduqa@gmail.com.  І розпочав своє функціонування у 1985 році.  ЗДО розташований у типовій двоповерховій споруді, розрахований   на 140 дітей.  Режим роботи закладу   - за 5-денним робочий тиждень,  вихідні дні – субота, неділя. У період воєнного стану  святкові дні відсутні.

Режим роботи закладу: 7.30 – 18.00.

Мова навчання    - українська державна мова.

         На даний час всю роботу по створенню  комфорту, безпеки та  умов для розвитку малят забезпечують  31 працівник ЗДО , з низ 14 – педагоги. 

         Вища освіта   – 9  ч     неповна вища – 4 ч          1 – навчається      Спеціаліст  вищої категорії – 1 (Стаднік А.О),

І категорія -  – 2    (Півторак Л.В. Волкогон Н.О.)                                                                                                                                 ІІ  категорія -  – 2  (Гальчинська І.Г., Прищепко Л.В.)

        ЗДО  «Райдуга» (ясла-садок)  смт  Піщанка протягом навчального року  повністю забезпечений технічним персоналом, але при цьому маємо потребу у педагогічних кадрах (вихователях).

         Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО, Колективного договору та інших розпорядчих документів.

        Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

      Навчальний рік у закладі розпочинається 1 жовтня  2024 року і тривав до 31 травня 2025 року.

Літній період – з 1 червня по 31 серпня. 

У 2024-2025 н.р. колективом підготовлено та випущено до школи 34 першокласника.

          Одним з основних  обов’язків  керівника  є організація здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного  освітнього  середовища вільного від насильства, з  доступними  та нешкідливими умовами для розвитку вихованців.  Першочерговим завданням в умовах сьогодення є облаштування укриттів для учасників освітнього процесу. Так, у 2023-2024  роках, на території ЗДО   було побудоване  укриття (найпростіша споруда). Ми  зробили  простір укриття  інформативним, цікавим, змістовним для стимулювання когнітивного, емоційно-ціннісного та діяльнісно - поведінкового розвитку дітей : облаштували простір  для настільно – друкованих , дидактичних, будівельно – конструкторських ігор,  мозаїки; використали метод «Стіни, що говорять» . З метою продовження освітньої діяльності в укритті, а саме перегляду відео занять , розвивальних мультфільмів , спонсорами було закуплено плазмовий телевізор та підключено укриття до  системи Інтернету. Батьками закуплено та подаровано 2  протипожежні щити (укомплектовані).

           Для   безбар’єрного  доступу  до будівлі, приміщень, швидкої та безпечної евакуації дітей під час повітряної тривоги  у ЗДО:

  • установлено поручні  на  сходових маршах  спусків в укриття.
  • встановлено   трап  ( мобільний  пандус) на сходових маршах для створення  без бар’єрного  доступу до укриття дітей з ООП.
  • вимощено  сходи – спуск від центральної алеї  ЗДО  до укриття;
  • встановлено зовнішній  захисний  бар’єр  на сходових маршах  евакуаційних ходів  ІІ поверху ( з груп);
  • наявний  пологий вхід/пандус;
  • проведено контрастне фарбування першої та останньої сходинки на всіх сходових маршах (зовнішніх та внутрішніх).
  • вимощено  плиткою  частину  прогулянкових доріжок.  

     Станом на  сьогоднішній день, укриття потребує виконання певних ремонтних робіт, які заплановані на липень, 2025 року.   

              Колектив закладу постійно працює над тим, щоб освітнє середовище    було  різностороннім,  мобільним, естетичним,  розвивальним  та  емоційно насиченим. Все оформлення  території, коридорів, зали, приміщень груп спрямоване на розвиток дитини у різних сферах дитячої життєдіяльності. Кожен куточок приміщень – зона розвитку та пізнання. На коридорах створено : народознавчий простір, зимовий сад, простір морських мешканців, Стежинка емоцій. Простір  сходових маршів використано для  фотовиставок «Від зими до літа»,  «Щасливе дитинство», «Я обираю життя без насилля».    

        Організація освітнього процесу в КЗ ЗДО «Райдуга» (ясла-садок) смт Піщанка у 2024/2025 навчальному році здійснювалась  за такими напрямами діяльності:       

1. Розвиток гармонійної особистості дошкільника шляхом формування цілісної картини світу життєвої компетентності та особистісної культури педагогів дошкільного навчального закладу.

2. Формування національно-патріотичної  свідомості у різних видах діяльності.

3. Створення  комфортних, безпечних, доступних  та нешкідливих умов розвитку та виховання навчання дітей і праці,в тому числі дітей з ООП, формування навичків безпечної поведінки дошкільників.

4. Проведення  самооцінювання діяльності закладу за напрямом  «Освітнє середовище».

Діяльність ЗДО  «Райдуга» (ясла-садок)  смт  Піщанка у 2024-2025 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти (визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у Програмі розвитку ЗДО, освітній програмі закладу та у Плані роботи на навчальний рік) та   на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

        Діяльність ЗДО «Райдуга» у 2024/2025навчальному році здійснювалася в умовах воєнного стану і регулювалася низкою нормативних документів, зокрема:

-  листом ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»;

та листами МОН:

•  від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні»;

• від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами»;

• від 27.08.2024р. № 1/15368-24 «Рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році»;

• Положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОНУ 09.09.2022р. № 805від 10.12.2024р.

  • Закон України  «Про дошкільну освіту», який був прийнятий Верховною радою 06 червня 2024року (введений в дію 01.1.2025 року) 

Методична проблема, над якою працює ЗДО у 2022-2027 нн.рр.:

«Гармонійний розвиток особистості дитини в системі дошкільної освіти»

(напрям на 2024/2025 н.р.:патріотичне виховання, безпечне освітнє середовище)

       Освітній процес здійснювався  за освітньою  програмою для дітей від двох до семи років «Дитина».

      Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізувалась  через інтеграцію змісту парціальних програм:

  • Програма з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі», Лохвицька Л.В. – Тернопіль: Мандрівець, 2024.
  • Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина»,  схвалено Міністерством освіти і науки України (лист ІМЗО від 21.06.2022 р. № 22.1/12-Г-153).

          З  метою розвитку здібностей і обдарувань дітей,  диференційованого  підходу  до вихованців, вивчення  і врахування у педагогічній діяльності їхніх індивідуальних  особливостей,  у 2024/2025 н.р. організовано роботу гуртків:

  • «Калинонька»  (вокальний)         Керівник музичний Стаднік А.О.
  • «Пізнайко»       (мнемотехніка у навчанні дошкільників зв’язної мови)       Вихователь старшої групи «Б»- Кощук О.Г.
  • «Маленькі художники»      (нетрадиційне малювання)    Вихователь  середньої групи «А» Малюта І.М.

               З метою підвищення якості освітнього процесу, перспективного розвитку ЗДО, врахування індивідуальних якостей учасників інноваційного процесу, їхній професійний рівень, організаторські здібності, уміння, психологічну готовність до нових видів діяльності,   у 2024/2025 навчальному році в ЗДО «Райдуга» використовувались   інноваційні освітні технології :

  • «Використання мнемотехніки у навчанні дошкільників зв’язної мови» вихователі      Мелешко О.А.   Кощук О.Г.
  • Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання (Л. Шульга).        Вихователь  Інна  Малюта
  • Музичні свята за методикою Шутя керівник музичний    Алла Стаднік
  • Використання інноваційної методики Л.Фесюкової   «Виховання казкою».  Наталя Волкогон
  • Використання коректурних таблиць  за методикою Н Гавриш.    Інна Гальчинська .

                   З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2024/2025 навчальному році педагогами закладу проводилися  різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів: фронтальні, колективні, групові (10-12 дітей), індивідуально-групові (4-6 дітей) та індивідуальні (1-4 дитини),  вони  були  цікавими  і змістовними, насиченими  ігровими прийомами, елементами гри-драматизації, розвивали  пізнавальні здібності дітей, моральні та естетичні якості, сприяли  максимальній  розумовій  активності  вихованців. Хочеться відмітити проведення усіма педагогами  саме  нетрадиційних занять, під час яких діти є активними учасниками, дослідниками, мрійниками , це заняття-змагання ,  театралізовані заняття,  заняття – гра, заняття – пошук (ПДД)  ,  заняття-подорожі,  заняття -  віртуальні екскурсії , заняття-концерти  тощо.

         Традиційно з малятами організовуються  щопонеділка -  «Хвилинки милування», щоп’ятниці ( в другу половину дня) -  «Уроки доброти» за творами Василя Сухомлинського, які формують моральні якості вихованців. Колектив приєднався до відзначення Дня  української писемності і мови – 27 жовтня, Дня Соборності - 22 січня;   до проведення  щорічного Міжнародного  заняття Доброти (березень,  2025року)  . Під час зимових канікул , цікаво було організовано і проведено Кольоровий тиждень, до якого активно залучились не лише вихованці, а і колектив закладу.

        В ЗДО проведені заходи до відзначення Шевченківських днів. Вихователь середньої  групи Інна Гальчинська провела  тематичне заняття  «Маленьким діткам про великого Тараса», вихованці старшої «А»  групи  (вихователь Наталя  Сергієва,асистент Руслана Березовська)  ознайомились із творчістю Кобзаря – переглядали   фільм для дітей , слухали  пісні  на слова Т.Шевченка; В старшій групі  «Б» (вихователь  Олена Кощук)  проведено комплексне заняття  «Наш Кобзар» , на якому використала мнемотаблиці   по вивченню вірша Тараса Шевченка «Встала весна».

        Працюючи в умовах війни,  ЗДО особливу увагу приділяв формуванню патріотичних почуттів у вихованців.        Щоденно  колектив ЗДО «Райдуга» (ясла-садок) та діти   вшановують   хвилиною мовчання пам'ять героїв, які віддали життя під час війни з ворогом, діти старших груп виконують Гімн України. Щоквартально проводилися  засідання методичної студії «Василь Сухомлинський і сучасність», де учасники мають змогу доторкнутись до спадщини видатного педагога ,зосередитись на  вихованні моральних якостей у дошкільнят.

        В методичному кабінеті,  на допомогу педагогам,  наявні  матеріали до теми «Християнські свята в культурі українського народу» та «Відданість Батьківщині на прикладах національної духовної культури».

      Вихованці ЗДО «Райдуга» (ясла-садок) беруть участь в християнських  святкових заходах до Різдва Христового, Дня Святого Миколая, Великодня. Так,  керівник музичний Алла Стаднік  разом з вихователем  Наталією Волкогон підготували та провели 6 грудня 2024 року музичне дійство  «Святий Миколай всім допомагай», 25 грудня - «Різдвяна радість».  Педагоги зі своїми вихованцями є учасниками різних конкурсів, мають ряд відзнак та нагород.

      Музичні свята, розваги  та ранки проводилися вчасно та якісно (муз керівник Стаднік А.О.).  Інструктором з фізкультури Турабаєвою Ю.Ю. проводилися  фізкультурно-спортивні заходи. 

           Щомісяця наші вихованці мали можливість переглядати тематичні лялькові вистави, які готували наші педагоги.

       Організаційно – методичну роботу спрямовуємо на підвищення рівня професійно-педагогічної компетентності педагогів , надання їм  систематичної, своєчасної і достатньо практичної допомоги,  вишукуємо доступні і водночас ефективні методи підвищення педагогічної майстерності, які спонукають  педагогів підвищувати свій фаховий рівень, сприяють  збагаченню їх педагогічного досвіду, формують  у них навички самостійного аналізу власної професійної компетентності. З метою  реалізації своїх вмінь та навичок, підвищення майстерності  у нас працює методична студія, проводяться педагогічні зустрічі, майстер – класи, тренінги та семінари, різні форми методичної роботи з педагогами. Як керівник, мотивую педагогів до участі в різних методичних заходах, конкурсах, вебінарах.

  • Уже четвертий рік поспіль   долучаємось  до проведення Міжнародного заняття доброти.  Як  відзнаку отримали  сертифікати  учасників від Благодійної організації «Щаслива лапа» (проведено заняття  доброти у кожній віковій групі).
  • Наші вихованці здобули І премію у ІІ Всеукраїнському багатожанровому конкурсі мистецтв "Українська вишиванка" (10.05.2025, м. Київ, керівник музичний Стаднік А.О , вихователі середніх груп  Гальчинська ІГ, Малюта ІМ, Голда ВВ).
  •  Педагоги прийняли участь у  ІІ Міжнародному  двотуровому  конкурсі  мистецтв , організованого ГО "Динаміка успіху" і отримали дипломи :  

-  конкурс "Поціловані Богом",  Алла Стаднік, керівник музичний  за сценарій віршованої розваги «Прощання з ялинкою»;

- конкурс "Ключ успіху"  , Наталія  Волкогон (вихователб), за конспект заняття «В гості до звірят»;

- конкурс "Творчі генії сучасності" Людмила  Злагоднюк (вихователя), за досвід роботи з дітьми по впровадженню інноваційної технології «Кольорові палички Кюїзенера».

- конкурс "Ключ успіху"  Людмила Півторак  (керівник ЗДО), за авторські казки для дітей «Зрозумій природу серцем».

          І ми не зупиняємось    на досягнутому! Творимо  і  бажаємо, щоб наша  творчість запалювала   допитливі  оченята вихованців, адже   вкладаючи частинку своєї душі в кожну дитину ми  робимо   цей світ добрішим і кращим.

        Педагогічна рада ЗДО — це основний колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти. Упродовж 2024/2025 навчального року було  проведено 4  засідання педагогічної ради:

  • №1 від 30.08.2024 року «Особливості організації діяльності ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану» під час якої обговорювались питання:
  • Про діяльність педагогічного колективу за минулий навчальний рік в умовах воєнного стану з визначенням річних завдань на майбутній період. 
  • Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у новому навчальному році в умовах воєнного стану. Обговорення Методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу у 2024/2025 н.р. у закладах дошкільної освіти. 
  • Про затвердження:
  • Плану роботи ЗДО (з додатками) на 2024/2025 навчальний рік
  • Освітньої програми на 2024/2025 н. р.;
  • Розкладу  та орієнтовного тижневого розподілу занять у новому навчальному році;
  •  форми планування  освітньої  роботи з дошкільниками;
  •  педагогічного навантаження педагогічних працівників;
  • плану підвищення кваліфікації  медпрацівників;
  • Презентація кращої навчально-методичної літератури, дидактичного матеріалу та посібників до нового навчального року.

 

  • Педрада №2 від 22.12.2024 року ««Створення безпечних умов для всіх учасників  освітнього процесу»,  де розглядались питання
  • Про права дитини та забезпечення освітнього середовища у ЗДО і сім’ї, вільного від проявів будь-яких форм насильства та дискримінації.  (Психологічна просвіта, обговорення у «загальному колі»)
  • Про організацію предметно-практичної діяльності дітей у різних вікових групах та її ресурсне забезпечення. (Обмін досвідом)
  • Про створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання і праці дітей, у тому числі дітей з ООП. (Довідка за результатами тематичного вивчення)
  • Про результати огляду-конкурсу   «Доріжка здоров’я». (Батьки взяли активну участь в конкурсі,були виготовлені та закуплені цікаві килимки для виконання вправ гімнастики пробудження,попередження плоскостопості).

 

  •  Педрада №3 від 24.02.2025  «Патріотичне виховання особистості в умовах сучасного довкілля» на якій обговорювались питання :
  • Завдання патріотичного виховання дошкільників відповідно до вимог  Базового компоненту дошкільної освіти.
  •  Особливості  формування соціально-громадянської компетентності дошкільника за  принципом  інтеграції.
  • Шляхи підвищення ефективності національно-патріотичного виховання  .«Дерево рішень» (інтелектуальна карта).
  •  Про стан роботи з національно-патріотичного виховання дошкільників (аналітична довідка).
  • Виставка-огляд  дидактичних посібників «Патріотична ігротека».
  • Обговорення питання проведення «Тижня доброти» ( для ЗСУ).
  • Педрада  №4  від 22.05.2025 «Забезпечення якості дошкільної освіти в ЗДО ,  надання якісних освітніх послуг у закладі здобувачам дошкільної освіти, у тому числі дітям з ООП. Самоаналіз результатів освітньої роботи за рік», на якій розглядалися питання:
  • Про результати внутрішнього моніторингу стану освітнього процесу, виконання вимог БКДО та освітньої програми (за результатами підсумкового вивчення):

 

- звіт вихователя-методиста;

- звіт інструктора з фізкультури;

- звіт музичних керівників;

- звіт практичного психолога.

 

 

  • Про результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО з напряму оцінювання «Освітнє середовище» ( Аналітична довідка).
  • Щодо особливостей планування освітньої роботи ЗДО влітку. Обговорення та затвердження  плану роботи на оздоровчий період.

 Всі прийняті рішення були реалізовані під час планування та проведення  освітньої діяльності.

       Методична робота в ЗДО  велася за індивідуальними та груповими  форми роботи: такими як самоосвіта педагогів, методичні консультації, співбесіди; методичні наради.   Вихователем-методистом Прищепко Л.В.:

  • проводилися  колективні та індивідуальні консультації для вихователів та спеціалістів ЗДО  з питань навчання і виховання дітей дошкільного віку;
  • розроблялись  методичні рекомендації (практичні порадники) для педагогічних працівників ЗДО:

          «Робота ЗДО в умовах воєнного стану: правила поведінки в укритті для дорослих та дітей»;

          «Як правильно розповідати дітям про вибухонебезпечні предмети»

          «Особливості організації ігрової діяльності дітей в укритті (ігор для дошкільників в укритті)»

         «Основи формування патріотичних почуттів у дошкільників у контексті сьогодення» (за Н. Гавриш)

          «Моніторинг якості дошкільної освіти» «Самоосвіта педагогів: основні вимоги у контексті сьогодення».

  • З педагогами було проведено :

-        Проблемний  семінар «Створення безпечного освітнього середовища. Профілактика жорстокого поводження з дітьми».

-        Психолого-педагогічний  семінар – тренінг  «Учимося розуміти один одного».

-  Засідання методичної студії «Василь Сухомлинський і сучасність»:

      1 засідання «Мистецтво спілкування педагога з дітьми»;

      2 засідання  «Доторкнімося до дитячого серця»;

      3  засідання  «Гуманне ставлення до дитини».

-        Проведено  виставки  - презентації нової методичної літератури,кращого розвивального матеріалу,огляд нормативних документів,новинок методичної літератури та фахової періодики  «Вивчення та використання в освітньому процесі парціальної програми національно-патріотичного виховання  дітей дошкільного віку  «Україна - моя Батьківщина»;

-        Тренінг  «Гармонійна взаємодія з батьками: уникаємо конфліктів»; «Емоційне вигорання педагога»;

-        Майстер-клас : «Лялька – мотанка - код нації» (вихователь Наталія Волкогон), «Народні ігри» (вихователь Олена Кощук).

-        Коучинг для педагогів з проблеми: «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення».

            Колективні перегляди планувалися відповідно до запитів педагогів, Педагогами переглянуто:

  • інтегроване заняття в старшій групі  - переказ оповідання В. Сухомлинського «Що смачніше?» (мнемотехніка) – вихователь Вікторія Босовська;
  • заняття з мовленнєвого спілкування у молодшій групі  «Український віночок-оберіг» – вихователь Оксана Мелешко.

       Відповідно до графіку атестації педагогічних працівників у 2024/2025 навчальному році проходили атестацію вихователі  Волкогон Н.О. та Кощук О.Г. За результатами атестаційної комісії I рівня вихователь Кощук О.Г. відповідає займаній посаді з встановленням  кваліфікаційної категорії «спеціаліст», Волкогон Н.О. відповідає займаній посаді з встановленням кваліфікаційної категорії «спеціаліст  першої  категорії». 

      В 2025 році пройшли 1 етап курсів підвищення кваліфікації  педагоги: Любов Прищепко, Інна Малюта, Алла Стаднік, Інна Гальчинська. Всі педагогічні працівники є постійними учасниками вебінарів, он-лайн – конференцій, семінарів, про свідчать отримані сертифікати та дипломи.

         Протягом 2024-2025 н.р. належна увага приділялася  питанню запобігання в ЗДО насильства та булінгу.  В коридорі оформлено довідниковий стенд для батьків «Ми обираємо життя без насильства».  З дітьми проводилися бесіди, ігри щодо протидії булінгу. Випадків прояву булінгу протягом навчального року не зареєстровано.

       Одним із пріоритетних напрямків для мене, як керівника,  є забезпечення соціального захисту, збереження і зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.  В ЗДО створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи ЗДО . З метою пропагування здорового способу життя в закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота, опередження дитячого та дорослого травматизму. Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. В наявності всі Журнали реєстрації інструктажів з питань охорони праці, які ведуться своєчасно. Це питання знаходиться на постійному контролі і заслуховується на нарадах при директорові та батьківських зборах

       Також, здійснюється постійний контроль  за   дотриманням санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей. Протягом навчального року зауважень  та приписів ДПСС щодо порушень дотримання санітарно-гігієнічних вимог не було.

         Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму будувалася на Базовому компоненту дошкільної освіти, який спрямував роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності.                Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому просторі. Тому завданнями нашого колективу з профілактики дитячого травматизму були і є:

• поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

• удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя;

• пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків;

• проведення  інструктажів  з першочергових дій персоналу і посадових осіб ЗДО у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій.

      У 2024-2025 н.р. проведено Тиждень безпеки життєдіяльності дитини (жовтень, 2024, квітень2025) та низка занять  з ОБЖД. Педагоги проводили з батьками профілактичні бесіди, консультації щодо охорони життя і здоров’я дітей. Для реалізації   завдань  БКДО та освітньої програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників», колектив постійно працює над удосконаленням знань та навичок педагогічних працівників з формування у дітей цілісного ставлення до власного здоров’я та життя; поліпшенням якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; закріпленням уявлень дітей про можливі небезпечні ситуації природного, техногенного, медичного, біологічного, воєнного  характеру та відпрацюванням стереотипів поведінки дошкільників в умовах загрози та виникнення різних надзвичайних ситуацій.

        У сучасному  дошкіллі   приділяється велика увага питанням  виховання і навчання дітей з ООП.  Це обумовлено тим, що збільшується кількість дітей,  які потребують нашої особливої уваги, створення особливих умов для їх розвитку.   Тому, як керівник,  головним завданням 2024-2025 н.р.  ставила  забезпечення  умов для спільного виховання і навчання дітей із різними психофізичними особливостями розвитку, створення  безпечного, розвивального та доступного ігрового середовища. 

       У 2024-2025 н.р.  в закладі функціонувала одна  інклюзивна група, в якій виховувалося 2 дітей з ООП.  Команда психолого-педагогічного супроводу  цих дітей проводила свої засідання згідно графіка, під час яких  складала ІПР, аналізувала роботу асистента  вихователя та вихователів  з дітьми з ООП, переглядали ІПР, вносили зміни до навчальних завдань, обговорювали досягнення дітей з ООП, планували свою подальшу роботу.   Також проводилася  інформаційно-просвітницька  робота  з усіма учасниками освітнього процесу щодо недопущення порушення прав дитини з ООП, формування дружнього , неупередженого ставлення до «особливих» дітей.

      У своїй роботі з дітьми  педагоги використовують як традиційні, так       і інноваційні методи та прийоми навчання та виховання дітей з ООП, сенсорні та дидактичні ігри. Слід відмітити  гарний результат взаємодії асистента вихователя Руслани Березовської, вихователя Наталі Сергієвої та практичного психолога Надії Шинькової.

 До дня Людей з інвалідністю , асистент вихователя Руслана Березовська,  в старшій інклюзивній групі,  провела тренінг «Зрозуміти іншого», з метою сприяти розвитку емпатії і поваги до людей з вадами здоровʼя, мотивувати дітей надавати підтримку дітям з особливими потребами.  

          У 2024-2025 н.р. облаштовано  інклюзивно – ресурсну кімнату для занять з дітьми з ООП.  З метою дообладнання Ресурсної кімнати, було написано проєкт «Ресурсна кімната – кімната розвитку » , з яким ми взяли  участь  у   конкурсі  «Професійне зростання: мотивуємо на успіх», організованого громадським  об’єднанням «МИ-ВІННИЧАНИ» та отримали грант 10 000 грн. На ці кошти закуплено 2 крісла – пуфа та сухий басейн з кульками.   Заклад працює в тісній взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами  та фахівцями ІРЦ. В групі створена Viber-група з батьками, через яку педагоги закладу надають поради-рекомендації щодо корекції розвитку дітей, висвітлюють діяльність через фото, відео – заняття.

             Розвивальний простір групових кімнат  організовано так, щоб дитина могла вільно, відповідно до своїх смаків і настрою, обирати той чи інший осередок, що забезпечить повноцінний розвиток малечі.  Постійно  проводяться огляди –конкурси  з метою виявлення кращого педагогічного досвіду у створенні сучасного предметно-ігрового розвиваючого середовища.   

            У закладі дотримуються  правил  охорони праці та пожежної безпеки, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів. В ЗДО «Райдуга» (ясла – садок) впроваджено  систему НАССП, розроблено процедури , програми-передумови та ведеться робоча документація, працює група по безпечності харчових продуктів.    Приведено у відповідність нормативним вимогам комору ( закуплено контейнери та  ящики для зберігання продуктів, проведено маркування критичних точок, тощо).  Поповнено технологічне обладнання харчоблоку   м’ясорубкою (для готової  продукції) та блендером (для приготування соусів).   Головним   управлінням  Держпродспоживслужби  у  Вінницькій області   було проведено  захід   державного контролю (аудит)  стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства з   питань безпечності харчових продуктів, отримали позитивний висновок.

            З метою збереження та поповнення  матеріально-технічної бази ЗДО  плануються адміністративно-господарські та фінансові заходи,  спрямовані на підтримання розвиваючого життєвого простору дитини: оснащення спортивних майданчиків,  благоустрій та озеленення території, ремонт приміщень, придбання меблів, ігрового матеріалу. Батьки  є нашою підтримкою, партнерами та спонсорами.  У ЗДО «Райдуга» (ясла – садок) смт Піщанка  відкрито  рахунок для  батьківських   внесків  на розвиток закладу .

             Для відновлення роботи ЗДО  за рахунок бюджетних коштів було проведено якісний ремонт приміщень груп, харчоблоку, пральні, медичного кабінету, службових приміщень, також здійснено благоустрій території після будівництва укриття.  За рахунок спонсорських коштів поновлено робочий інвентар харчоблоку та груп, закуплено миючі засоби. Також спонсорами було подаровано закладу ігрове обладнання для майданчиків, яке встановлене на місці демонтованих під час будівництва , майданчиків.         

            Велика увага приділяється  організації харчування в ЗДО. Постійний  контроль за технологічним процесом, за організацією харчування в групах  дає можливість  бачити реальну потребу закладу у оновлені матеріальної бази. На  2025 рік заплановано  заміну столового посуду. Ведеться постійний моніторинг виконання норм харчування, якості   приготування страв та їх споживання дітьми,  медичного  обслуговування дошкільнят.  

          Сестрою медичною  Валентиною Березовською та комірником Ольгою Сергієвою   забезпечувався  оптимальний та різноманітний набір продуктів харчування у ЗДО. Приймаються продукти харчування від постачальника, відповідно до вимог Інструкцій ( супроводжуючі документи та сертифікати яксті).

        Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню,яке  вивішується щоденно (у 15.00), щоб батьки могли напередодні ознайомитися з ним.

         Регулярно проводиться зняття проб готової їжі, відбираються добові проби, ведеться вся необхідна документація щодо організації харчування дітей.

               В закладі складаються примірні чотирьохтижневе меню на всі чотири сезони, які затверджуються директором та узгоджуються з начальником                                                                                                                                                                                Тульчинського управління Головного управління Держпродспоживслужби     

   у Вінницькій області.

           У 2024-2025 н.р. у закладі здійснювалося триразове  повноцінне, безпечне і якісне харчування 94 дітей, з них 24 дитини з багатодітних сімей, 2 – ВПО, діти з ООП – 2 дитини, малозабезпечені – 6 дітей, 2 дітей  під опікою,  і 22 дитини батьки який є УБД.

Вартість харчування встановлено виконавчим комітетом і   становить (на одну дитину в день)  :

  • для вихованців віком від 2 до 4 років  65.00 грн  (батьківська плата 39.00 грн) ,
  • для вихованців віком від 4 до 6 (7) років  – 80.00 грн (батьківська плата 49,00 грн).

За період  з 01.10.20 24 р по 30.05. 2025 р.

На харчування дітей в ЗДО  використано:

  • кошти загального фонду – 242 896,16 грн

           - кошти спеціального фонду -    177  702,39 грн

       Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.

        В нашому закладі    запроваджено  внутрішню систему  забезпечення якості дошкільної освіти , яка  допомагає поліпшити освітню діяльність та забезпечити міцну основу для  ефективного та сталого розвитку.

           Здійснення   регулярного внутрішнього контролю  дає можливість оцінити  як виконання плану на рік, так і дієвість внутрішньої системи. З метою аналізу стану сформованості й функціонування внутрішньої системи щороку  проводимо  самооцінювання освітніх і управлінських процесів. За результатами моніторингу плануємо подальшу діяльність та перспективу розвитку закладу, передбачаємо та створюємо умови для надання якісних освітніх послуг.                               Так, у   2024-2025 н.р. проводився моніторинг вивчення за 2  напрямками - «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти», « Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду». За результатами моніторингу прийнято управлінські рішення, які будуть реалізовані в 2025-2026 н.р.

       Важливим питанням у  2024-2025  навчальному році було виконання комплексного плану заходів щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності всіх  учасників навчально-виховного процесу,так як робота здійснювалась в умовах воєнного часу. Проводились навчання з питань охорони праці,всі види інструктажів. Керівник закладу та вихователь-методист пройшли курси з цивільної оборони (2024 р), завгосп та керівник пройшли навчання з пожежної безпеки та охорони праці (2024 р) . Комісія з охорони праці та безпеки життєдіяльності,цивільного захисту і пожежної безпеки  стежила за виконанням вимог у сфері цивільного захисту та мінної безпеки в ЗДО.

            Сьогодення  вимагає від керівника сучасних методів керівництва та взаємодії. У своїй діяльності використовую  демократичний стиль керівництва , який базується на довірі, а  контроль передбачає не контроль над людиною, а за  результатами діяльності Кожен працівник закладу   відповідально  ставиться до поставлених перед працівниками дошкілля завдань, а  адміністрація створює необхідні для її вирішення умови, визначає рамки самостійності, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат. Як керівник виконую функції консультанта, експерта, оцінюю отримані результати, відзначаю успіхи, заохочую та  стимулюю до діяльності, врегульовую конфлікти, сплановую подальшу спільну роботу, яка базується на партнерській взаємодії  всіх учасників освітнього процесу (дітей, батьків, працівників). Основним і ефективним методом згуртування вважаю спільну діяльність, організовану  на принципах добровільності й спільних інтересів,  на повазі й рівноправності всіх учасників освітнього процесу.   

           Батьки – наші партнери, помічники, спонсори. Робота з батьками  або особами, які їх замінюють проводиться підгрупами та  індивідуально за річним планом роботи. З метою залучення батьків, або законних представників дитини, до освітнього процесу,  у закладі проводяться  батьківські збори, робота    груп  у вайбер – спільноті,  ведення сторінки «ЗДО «Райдуга» (ясла – садок) смт Піщанка» в соцмережі  facebook, висвітлення результатів діяльності на веб- сайті засновника,  залучення  батьків до  участі в оснащенні предметно-просторового розвивального середовища у групах, до конкурсів ( у 2024-2025 р проведено конкурси «Осінні витребеньки», «Доріжка здоров’я»), проведення спільних акції благодійних  заходів. Так, на завершення 2024-2025 навчального року , ми, спільно з батьками,  в рамках  патріотичного виховання, провели Тиждень доброти,. Головна  мета  була -  дати дітям розуміння того, що з самого найменшого прояву добра  - творяться великі благодійні справи, виховати у дитячих серцях любов до рідного краю, до людей, які сьогодні його захищають.   Кожен день мав відповідну назву, яка була  орієнтиром того, про що говорили  та збирали для наших ЗСУ:

1. 02.06.2025 – День  шкарпеток ( шкарпетки чоловічі 40-45 р)

2.03.06.2025 -  День гігієни ( вологі серветки, зубна паста, щіточки,  мило тощо)

3. 04.06.2025 - День кави та чаю .

4. 05.06.2025 - День цукерок.

5. 06.6.2025 – День печива.

        Завершився  Тиждень  доброти   загальною благодійною акцією передачі  нашим волонтерам всього, що зібрали члени колективу,  малята та батьки  для воїнів – захисників за тиждень!

        Я вдячна всім батькам, які допомагали та допомагають нам створювати затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту нашим вихованцям. Дякуємо вам за розуміння та підтримку!

            Якісна діяльність закладу неможлива без розуміння напрямів та шляхів його розвитку, які мають бути сформульовані і чітко визначені. Саме ці пріоритети викладено у Стратегії розвитку КЗ ЗДО «Райдуга»(ясла - садок) смт Піщанка на 2024 – 2028 роки (затверджено решення 45 сесії 8 скликання  Піщанської селищної ради №1864  від 01.03.2024 року «Про затвердження          Стратегії розвитку комунального закладу «Заклад дошкільної освіти «Райдуга» ( ясла – садок) смт Піщанка  Піщанської селищної ради »  на 2024-2028 роки).

             На постійному контролі питання покращення умов для організації освітнього процесу , осучаснення  освітнього  середовища,  виконання завдань освітньої програми, Стратегії розвитку, що дає змогу планувати роботу, не зупинятися на досягнутому.

         Аналізуючи річний план роботи, можна встановити, що заплановані заходи на 2024-2025 навчальний рік, були виконані.

    У  Програмі внутрішнього моніторингу освітніх та управлінських процесів КЗ ЗДО  «Райдуга» (ясла-садок)  смт Піщанка Піщанської селищної ради  за напрямом  «Освітнє середовище ЗДО» розроблено заходи щодо покращення освітнього середовища на термін 2025-2026 н.р., які передбачають:

- проведення поточних ремонтів на майданчиках груп та оновлення  спортивного майданчика ;

-    придбання м’яких дитячих меблів для куточків  усамітнення;

- оновлення столового та кухонного посуду;

- виготовлення кришок для пісочниць;               

- привести у відповідність згідно з Примірним переліком  ігрове, спортивне, та навчально-дидактичне  обладнання  в  ЗДО;

-  провести ремонт коридорів першого та другого поверхів;

-  провести капітальний ремонт системи опалення

     Підсумовуючи, хочу висловити щиру подяку кожному, хто долучився до нашої спільної справи: дякуємо селищному голові та депутатському корпусу, відділу освіти, молоді , спорту, культури та туризму та  центру професійного зростання педагогічних працівників, підприємствам та організаціям, відділам та осередкам, благодійникам та спонсорам, громадським організаціям та волонтерам, батькам та небайдужим жителям селища.   Ваша довіра та активна участь є рушійною силою для всіх наших ініціатив. Ми впевнені, що лише об'єднавши зусилля, зможемо досягти нових висот та реалізувати всі заплановані проекти на благо наших дітей . Ми завжди відкриті до діалогу та пропозицій, адже саме завдяки вашому зворотному зв'язку ми стаємо кращими.

      А ми продовжуємо сіяти вічне,  добре, мудре. Продовжуємо віддавати тепло сердець, любов та ласку нашим найкращим дітям.

     Дякуємо  за підтримку,  за увагу та сподіваємося  на подальшу плідну співпрацю!   Миру вам! Перемоги Україні!

 

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора